اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِيْ أَمَرَنَا بِاْلاِعْتِصَامِ بِحَبْلِ اللهِ،
أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ
مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ لاَ نَبِيَّ بَعْدَهُ. اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ
وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَمَنْ تَبِعَ هُدَاهُ. أَمَّا بَعْدُ؛ فَيَا عِبَادَ اللهِ،
أُوْصِيْكُمْ بِتَقْوَى اللهِ، فَقَالَ اللهُ تَعَالَى: يَاأَيُّهاَ الَّذِيْنَ ءَامَنُوا
اتَّقُوا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَأَنتُمْ مُّسْلِمُوْنَ.
Sumangga urang taqwa ka Allah
swt oge syukur ka mantena tina mangpirang-pirang nikmat, nikmat iman oge islam,
agama nu tos disampurnakeun Allah sarta agama nu dipikarido Allah.urang neda ka
Allah pituduh sabab ngan ku ayana pituduh Allah akidah urang bakal kiat, ku
pituduhna Allah amal-amal urang jadi sampurna., mugi diemut bentuk taqwa kudu
dibuktikeun ku taat kana parentah sarta nebihan sagala larangan Allah, sabab
ngan taqwa nu bakal jadi bekel maka sing
saha nu taqwa maka dirina bakal untung, oge menang jaminan surge, sing saha nu
ingkar maka dirina menang siksa sarta naraka jaminana.
Jamaah jum’ah Rahimakumullah
Allah Subhanahu Wata’ala tos
ngawangun ieu agama ku 5 rukun, syahadat-sholat-zakat-puasa jeng haji, tinggal
sababaraha dinteun deui insya Allah pami allah maparin umur, urang sadaya bakal dugi kangge ngalaksanakeun
oge ngarayakeun Idul Adha, dinten nu mulya. Idul adha dicandak tina kecap
Udhiyah nu hartosna hewan ternak nu dipencit kalayan maksud ngadekeutkeun diri
ka Allah, ari kurban atawa Al-Udhhiyah disyariatken berdasar dalil al-Qur`an, as-Sunnah dan Ijma’.
فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ
“Maka afegkeun sholat karena
pangeran anjeun, jeng prak anjeun kurban.” (Al-Kautsar: 2).Ibnu Katsir netelakeun nu
dimaksud An-nahr didieu hartina mencit kurban (Tafsir Ibnu Katsir, juz 4/ 558).
Ari as-sunah nu marentahkeun kurban nyaeta perbuatan Nabi nu diriwayatken ku Anas radiyallahu ‘anhu bahwa Rasulullah
Sallallahu ‘Alaihi Wasallam :
كَانَ يُضَحِّي
بِكَبْشَيْنِ أَقْرَنَيْنِ أَمْلَحَيْنِ وَكَانَ يُسَمِّي وَيُكَبِّرُ.
“Anjeuna Rasulullah mencit 2
domba nu montok, anjeuna rasul maca bismillah oge maca takbir.” (Muttafaq ‘alaihi),
Jamaah jum’ah Rahimakumullah
Allah nyareatkeun kurban
kalayan dua hikmah Kahiji maksud nyonto nabiyullah Ibrahiem As sebagai
bentuk syukur ka Allah nu maparin nikmat, jeng ari bentuk syukur nu paling
agung nyaeta total taat ngalaksanakeun sagala parentah Allah tanpa
komentar.Kadua ku ayana kurban kalayan maksud maparin kanikmatan rejeki ka
jalma sejen, Sementara ari nilai nu
dikandung dina qurban ngandung maksud wujud rasa syukur jeng bukti
ngabdina diri ka Allah SWT, sakaligus wujud duduluran antara muslim jeng
muslim, sikap nyaah ka jalma nu mibanda katerbatasan, maka nalika kurban, eta
ngandung maksud sebagai taqorub ka Allah,.Kurban ngandung harti nyerahkeun hiji perkara nu dititipkeun
Allah ka Allah, maka nalika nabiyullah Ibrohim seja ngorbankeun Ismail AS, eta
ngandung harti nguihkeun hak Allah ka Allah.
Samentara
dina kahirupan sadidinteun, makna mencit kurban ieu ngandung maksud yen urang
oge kudu bisa
mencit sifat jeng sikap nu goring
nu aya dina diri urang, Sahingga
ku ayana qurban
bakal tercipta hiji kahirupan di masyarakat nu damai, ayana
rasa nyaah jeng kaadilan, sarta mibanda maksud sangkan ieu umat
jadi pribadi-pribadi
nu syukur,nu enya-enya dina usaha, nu ngoreksi diri, nu nyiapkeun bekel
pikeun akherat, sarta ngajauhan amal-amal nu goreng, sahingga menang kabagjaan
didunya oge di akherat
Sedengkeun pelaksanaan ibadah
haji oge ngandung makna nu bias ditafakuran ku urang oge diterapkeun dina
kahirupan sadidinteun
Kahiji aya nu disebut ihram,
dimana ngalaksanakeun ihram hiji muslim mung ngange 2 lembar kaen bodas bari teu dikaput, upama ditafakuran ieu ngandung harti yen diri manusa kudu balik kana fitrahna nu suci, diri nu teu ngamilik naon-naon sakumaha dirina dilahirkeun kadunya baheula. Samentara dina kahirupana, ihrom eta ngandung maksud yen urang kedah ngamiliki nilai-nilai suci, bersih atina, tawadhu, jeung ku symbol ihrom ngandung maksud yen manusa teu dibedakaeun ku pangkat,ku harta,golongan atawa kedudukan, saba manusa kakara aya nilaina mun dirina iman jeung taqwa, maka maksud tina ihrom dipihareup sangka urang bisa ngajauhan sifat sombong, adigung, ngarasa diri mulia, ngarasa paling bener nu lain salah, jeng sifat-sifat goring laina.
dimana ngalaksanakeun ihram hiji muslim mung ngange 2 lembar kaen bodas bari teu dikaput, upama ditafakuran ieu ngandung harti yen diri manusa kudu balik kana fitrahna nu suci, diri nu teu ngamilik naon-naon sakumaha dirina dilahirkeun kadunya baheula. Samentara dina kahirupana, ihrom eta ngandung maksud yen urang kedah ngamiliki nilai-nilai suci, bersih atina, tawadhu, jeung ku symbol ihrom ngandung maksud yen manusa teu dibedakaeun ku pangkat,ku harta,golongan atawa kedudukan, saba manusa kakara aya nilaina mun dirina iman jeung taqwa, maka maksud tina ihrom dipihareup sangka urang bisa ngajauhan sifat sombong, adigung, ngarasa diri mulia, ngarasa paling bener nu lain salah, jeng sifat-sifat goring laina.
Kadua Thawaf di Ka’bah,
ngalambangkeun yen kahirupan nu kuurang sadaya dilakonan tikawit lahir ka dunya tug dugika dipundut nyawa eta sadaya teu luput tina rohman rohim na Allah, Hirup terus berputar, tapi tetep Allah SWT bakal teras maparin rizki ka urang, maparin waktu oge sagala kanikmatan, sok sanajan terkadang urang ingkar ka Mantena.
ngalambangkeun yen kahirupan nu kuurang sadaya dilakonan tikawit lahir ka dunya tug dugika dipundut nyawa eta sadaya teu luput tina rohman rohim na Allah, Hirup terus berputar, tapi tetep Allah SWT bakal teras maparin rizki ka urang, maparin waktu oge sagala kanikmatan, sok sanajan terkadang urang ingkar ka Mantena.
Katilu Sa’i,
Sa’i hartina usaha jeng migawe, maka Sa’i nu digambarkeun ieu jelas yen dina nyuprih kahuripan jeng kahirupan eta kudu sumanget bari enya-enya,sahingga ku enya-enyana dina ibadah dipihareup manusa bisa ngahontal surga.
Sa’i hartina usaha jeng migawe, maka Sa’i nu digambarkeun ieu jelas yen dina nyuprih kahuripan jeng kahirupan eta kudu sumanget bari enya-enya,sahingga ku enya-enyana dina ibadah dipihareup manusa bisa ngahontal surga.
Kaopat Wuquf di Arafah sebagai
puncak ibadah haji,
Wuquf hartina eureun, ieu ngalambangkeun yen hirup teh moal salilana, hirup the fana, hirup teh sementara, kitu deui dina usaha milari nafakah dunya, sakumaha loba harta nu dikumpulkeun sarta diusahakeun oge dibela, poma sing emut yen eta sadaya moal jadi harti upama teu bisa jadi hiji amal hade atawa jadi alat jadi amal sholeh bekeuleun jaga. Wuquf di Arafah oge ngisyaratkeun, sangkan senantiasa ngoreksi diri. hiji hamba nu apal ka dirina bakal apal tujuan dina hirupna, jalma nu apal tujuan, bakal jadi pribadi nu senantiasa berubah.
Wuquf hartina eureun, ieu ngalambangkeun yen hirup teh moal salilana, hirup the fana, hirup teh sementara, kitu deui dina usaha milari nafakah dunya, sakumaha loba harta nu dikumpulkeun sarta diusahakeun oge dibela, poma sing emut yen eta sadaya moal jadi harti upama teu bisa jadi hiji amal hade atawa jadi alat jadi amal sholeh bekeuleun jaga. Wuquf di Arafah oge ngisyaratkeun, sangkan senantiasa ngoreksi diri. hiji hamba nu apal ka dirina bakal apal tujuan dina hirupna, jalma nu apal tujuan, bakal jadi pribadi nu senantiasa berubah.
He, jalma-jalma nu iman, kudu taqwa aranjeun ka Allah,
jeung sakuduna aranjeun kabeh mikirkeun naon nu rek dipigawe poe isuk, jeung
kudu enya-enya aranjeun ka Allah saestuna mantena Allah maha uninga kana naon
rupa nu ku aranjeun dipigaw
Dina ayat sanes
Allah SWT nguningakeun nu hartosna
saestuna teu aya nu bisa di pimilik,dipiboga, dihontal ku manusa kecuali
naon-naon nu geus diusahakeunana. (al-An’am 39-40) Ku hal eta mugia ku dongkapna idul adha, urang sadaya tiasa
nyandak hikmah pikeun milari ridhona Allah oge mugia jadi dorongan pikeun urang
ningkatkeun amal sholeh.
No comments:
Post a Comment